How To Use Asana

プロジェクトマネジメント/タスク管理ソフト"Asana"の使い方メモ

アカウント設定

移転のお知らせ

smtlabo.com

2018年から、↑こちらのページでAsanaの日本語版情報の更新を行うことにしました。

 

 

オリジナルURL https://asana.com/guide/learn/basics/settings

アカウントの設定について

 

 

Account settings

CREATING AN ACCOUNT

Creating an Asana account is free. We’ll ask for your name and email address. Once you confirm sign up, you will be able to join and create Organizations and Workspaces.

You can sign yourself up or accept an invitation to join.

Maintaining multiple accounts is not necessary, given the ability to join multiple Organizations and Workspaces from one account.

 

アカウント設定について

アカウント作成

Asanaのアカウントは無料で作成することができます。アカウントを作成することを「サインアップ」と呼びます。

サインアップ時には名前とメールアドレスを一度だけ確認しますが、その後は好きにログインして組織やワークスペースを作成することができます。

サインアップは自分で行うか、招待を受け取るかすることで行います。

ヒント:一つのアカウントで複数の組織・ワークスペースに所属できるので、複数アカウントを所持・管理する必要はありません

 

 

www.asana.com vs. app.asana.com

Sign up for and access your account by visiting www.asana.com or app.asana.com. We recommended bookmarking app.asana.com for accessing Asana in the future.

www.asana.com でも app.asana.com でもサインアップやアクセスができますが
将来的なアクセスを考えると、 app.asana.com をブックマークされるのがおすすめです。

 

 

From the home page

To create an account for yourself:

You can choose to sign up by:

  • Entering an email address and creating a new password, unique to Asana
  • Using your Google Account

If you choose to sign up with your Google Account:

  • We’ll use the credentials for the Google Account you’re currently logged in to or we’ll ask you to log in to your Google Account.
  • You will not have a unique Asana password, but you can make one at any time using the forgotten password process (described later in this section).

 

サインアップするには、Asanaのトップページを表示してから下記のように進みます

自分でアカウントを作成するには

どうやってサインアップするか選べます

  • Anasaにメールアドレスを入力し、パスワードを作成する
  • Googleアカウントを使います

Googleアカウントを使う場合は、

  • 今ログインしているGoogleアカウントの情報を使うか、もしログインしていなければログインするようにとの画面が表示されます。
  • その場合、Asanaのパスワードを持っていないことになりますが、後述する"forgotten password process"でいつでも作成することができます。

 

 

From an invite

Invitations to Asana look like this:

 

招待されてアカウントを作成する

Asanaに招待された場合、下記のようになります

 

 

When you receive an invitation:

  • Open the email in a browser supported by Asana
  • Click the Join [Team] Now button or copy/paste the link provided below it
  • Enter your name and a new password for Asana, or sign up with your Google Account

 

招待を受け取った場合は、

Asanaのサポートしているブラウザでメールを開きます

"Join [チーム名] Now"ボタンをクリックするかリンクをコピペします

Asanaに名前とパスワードを入力するか、Googleアカウントでサインアップします

 

 

If you have trouble:

 

なにか問題があり、登録できない場合

 

  • ブラウザのキャッシュ・クッキー・履歴を削除する
  • ブラウザをアップグレードする(方法についてはブラウザのヘルプを参照してください)
  • サポートされているブラウザを使っているか確認する
  • ブラウザの拡張機能を無効にする
  • 新しいブラウザのウインドウに招待されたリンクをコピペしてみる

 

 

 

LOGGING IN

You can log in with any email address associated with your account. To Log in to Asana:

 

ログインする

アカウントに登録したメールアドレスを使ってログインすることができます。

 

 

If you have trouble:

Some possible reasons your email address might not be recognized at log in:

  • You signed up with a different email address: someone invited an email address you don’t often use, you have an email alias, or your email address has changed.

Asana recognizes john.smith@gmail.com as different from johnsmith@gmail.com, even though they are aliases for the same mailbox.

 

ログイン出来ない場合

  • メールアドレスのパスワードではなくAsanaのパスワードを入力していますか?
  • パスワードは大文字と小文字が区別されますのでその点を確認する
  • キャッシュ・クッキー・履歴を削除する
  • ブラウザをアップグレードする(ブラウザのヘルプ参照)
  • サポートされているブラウザか確認する
  • ブラウザの拡張機能を無効にする

 ログイン時にメールアドレスが認証できなかったら

  • 別のメールアドレスでサインアップしようとしている:あまり使っていないあなたのメールアドレスかエイリアスのアドレスで招待を受けた、もしくはメールアドレスが変更になった。

 ヒント:Asanaは同じメールボックスを持つエイリアスのアドレスであっても「john.smith@gmail.com」と「johnsmith@gmail.com」は別のものだと認識します

CHANGING ACCOUNT SETTINGS


Account Settings help you adjust the details of your account.

To access your Account Settings:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings

In the Account Settings menu, you can:

 

アカウント設定の変更

"Account Settings"はアカウントの詳細設定をするのに役立ちます。

アクセスするには、

  • 左領域の下にあるアカウント名をクリック
  • "Account Settings"を選択

アカウント設定メニューでは、このようなことができます。

 

  • アカウント名の変更
  • プロフィール写真の変更もしくは削除
  • タスクのリマインダとメール通知をどのようなシーンで受け取るかの調整
  • どのメールアドレスでAsanaのタスクを登録するかの決定
  • Asanaアカウントにメールアドレスを追加する
  • アカウントを停止する
  • APIキーや認証した外部アプリの確認
  • テーマの変更

  

 

PROFILE PHOTOS

A profile photo helps your team identify the tasks you’re working on. Your profile photo will appear:

  • In the left pane
  • Next to tasks assigned to you (except in your My Tasks list)
  • Beside your comments on tasks

You can add a profile photo:

  • When setting up your account
  • From Account Settings
  • By clicking your photo in the left pane

To add a profile photo from Account Settings:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • From the Profile tab, click Change profile photo
  • Select a photo from your computer

We accept the following file types under 5MB:

It’s best if the image is square and at least 128x128px, but it doesn’t have to be.

If you do not upload a photo, we will use your initials as a placeholder.

 

プロフィール写真

プロフィール写真は、どのタスクに取り組んでいるか識別する助けになります。
次のような場面で、プロフィール写真は表示されます

 

  • 左領域
  • 受け持ちタスクの横(ただしMy Taskss List表示中は表示されません)
  • タスクに自分が投稿したコメントの横

 

プロフィール写真を投稿するには

 

  • アカウントを作った直後
  • アカウント設定メニューから
  • 左領域のプロフィール写真をクリックして

 

アカウント設定からプロフィール写真を追加する

 

  • 左領域下部かのアカウント名をクリック
  • "Account Settings"を選択
  • Profileタブから、"Change profile photo"をクリック
  • パソコン内の画像を選択

 

5MB以下の下記形式の画像に対応しています

 

128×128ピクセル以上で四角い画像がベストですが、
そうでなくても構いません

 

写真をアップロードしなかった場合、識別子としてイニシャルを利用します

 

 

 MANAGING YOUR EMAIL ADDRESSES

Add an Email Address

You can associate any number of email addresses with your Asana account. This will mean:

  • You will have additional options for emailing tasks into Asana
  • If people invite you using your secondary email address, they’ll still invite the right account

To add an email address:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Select the To Email tab
  • Click + Add New Email
  • Enter your email address and your Asana password (or just your email address to authenticate if you signed up with your Google Account)
  • Click Add New Email or Authenticate and Add Email
  • Find a verification link in the email we send to your new email

If you have trouble:

  • Go back to your Account Settings and resend the verification email
  • Mark Asana (emails from @asana.com) as an approved sender in your email client
  • Contact us

You can log in with any email address associated with your account.

 

メールアドレスの管理

メールアドレスを追加する

Asanaアカウント内で、いくつでもメールアドレスを関連付けることができます。
どういう意味かというと、

  • Asanaにメールでタスクを送信するための追加のオプションを持つことが出来ます
  • あなたの予備メールアドレスで誰かに招待された場合、メインアドレスで再度招待されることができます。

メールアドレスを追加するには

 

  • 左領域下のアカウント名をクリックします
  • "Account Settings"を選択
  • "TO EMAIL"タブを選択
  • "+Add New Email"をクリック
  • メールアドレスとパスワードを入力(Googleアカウントでサインアップしているならメールアドレスのみ)する
  • "Add New Email"をクリックするか認証作業を行いメールアドレスを追加します
  • 入力したメールアドレスにメールが送信されますので、認証用リンクをクリックします

 

何か問題があった場合

 

  • アカウント設定画面に戻り、認証メールを再度送信する
  • メールソフトで、"@asana.com"からのメールを受け付ける用に設定する
  • それでも無理なら問い合わせください

 

これで、関連付けられたメールアドレスのどれを使ってもログインできるようになります

 

 

Changing your email address

You can add and remove email addresses, but there is no real concept of “changing” your email address in Asana, even for logging in. Consider the following:

  • You can log in with any email address associated with your account
  • You can adjust your From Email settings to send tasks via email to your different Organizations and Workspaces
  • You can adjust your email notification and task reminder settings
  • You can remove an email address you no longer want to see on your account

メールアドレスを変更する

メールアドレスを追加したり削除したりでき、そのアドレスでログインすることもできますが、それはメールアドレスの変更をしたというのとはちょっと違います。

次のようなことに注意してください。

 

  • アカウントに関連付けられたどのメールアドレスでもログインすることが出来ます
  • 所属する別々の組織やワークスペースにメール経由でタスクを送る設定を、"From Email settings" で行うことができます。
  • タスクのリマインダーやメール通知を設定出来ます
  • 見たくないメールアドレスをアカウントから削除できます

 

 

Removing an email address

If you have an email address associated with your account that you no longer use or that belongs to someone else, you can remove it:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Select the To Email tab
  • Select Remove Email…
  • Type the email address you would like to remove. If your entry matches an existing email on your account, and you have another verified email on your account, the Remove Email button will turn blue
  • Click the Remove Email button

 

メールアドレスを削除する

もう使っていないか、誰か別の人に関連付けられたメールアドレスがアカウント内にある場合、それを削除することができます。

  • 左領域下のアカウント名をクリック
  • "Accont Settings"を選択
  • "To Email tab"を選択
  • "Remove Email・・・"を選択
  • 削除したいメールアドレスを入力する。アカウント内に登録しているメールアドレスと合致すれば、"Remove Email"ボタンが青く変わります
  • "Remove Email"ボタンを押す

 

 

THEMES

To change the background image in your Asana account:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Click the Themes tab
  • Select your Theme

Themes are personal to you and will not affect what your teammate sees when they log in to Asana.

Winter theme is not currently compatible with IE10. If you turned Winter Theme on in IE10, log in from another browser to turn it off.

 

テーマ

背景を変更するには

  • 左領域下のアカウント名をクリック
  • "Account Settings"を選択
  • "Themes"タブをクリック
  • テーマを選択

テーマは個人的な設定なので、他のチームメイトには影響を及ぼしません

ヒント:WinterのテーマはIE10には対応していません。もし選択した場合、テーマを変更するには別のブラウザからログインします

 

HACKS

Hacks allow you to access experimental features that may or may not stick around. To have fun trying them out:

  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Click the Hacks tab
  • Activate your desired hacks

You can send us feedback using the Send feedback links found in the Hacks tab.

 

ハック

ハックスをすると、実験的な機能にアクセスできますが、特にこだわられる必要はありません。楽しみたい人だけ楽しみましょう。

  • 左領域下のアカウント名をクリック
  • "Account Settins"を選択
  • "Hacks"タブをクリック
  • 希望するハックを有効にする

"Hacks"タブ内の"Send feedback links"のリンクを使ってフィードバックを送ることができます。

 

 

MULTIPLE ACCOUNTS & MERGING

If you have multiple accounts and would like to merge them into one, you can add the email address associated with one account to the other account, from Account Settings.

Merging your accounts will mean:

  • Email addresses from both original accounts will be associated with the one new account
  • The new account will contain all of the Organizations and Workspaces from each original account
  • Your Personal Projects will be merged into one

The steps look like this:

  • Log in to your main account
  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Select the To Email tab
  • Select + Add New Email…
  • Enter an email address associated with your other account
  • Find the email we send to the secondary email address and confirm the merge

You can log in with any email address associated with your account. 

複数アカウント・アカウントの統合について

アカウントを複数持っていて、ひとつに統合したい場合は"Account Settings"から行うことができます。片方のアカウントのメールアドレスをもう片方へ移動させます。

アカウントを統合するということは、

  • 各旧アカウントで使っていたメールアドレスは、新アカウントに関連付けられます
  • 新アカウントは、各旧アカウントにある組織やワークスペースをすべて引き継ぎます
  • 各旧カウントのパーソナルプロジェクトは、一つに統合されます

統合するには次のように行います

  • メインとするアカウントにログイン
  • 左領域のアカウント名をクリック
  • "Account Settings"を選択
  • "To Email"タブを選択
  • "+Add New Email"を選択
  • 他のアカウントに関連付けているメールアドレスを入力
  • そのメールアドレスに統合承認のメールが送られてきますので確認する

ヒント:アカウントに関連付けたどのメールアドレスででもログインできます

 

 

SORRY YOU DON’T HAVE ACCESS ERROR

 

If you encounter a Sorry, you don’t have access error, one of the following may be the cause:

Multiple accounts

Your teammate invited you using a different email address than the one you signed up with.

To solve:

  • Log out
  • Log in again, this time using the same email address at which you received the invitation or notification

Project/task/tag deletion

You received a notification for, or an invitation to, an item that was later deleted.

Changes in permissions

You received a notification for a task or an invitation which was later marked as private.

You’ll need to ask someone who has access to add you back, if appropriate.

Out-of-date bookmarks

You bookmarked a specific task or project URL and that item no longer exists.

If you just want a bookmark in your browser to help you navigate to Asana each day, use http://app.asana.com, rather than specific task or Project URLs.

Canceled invitations

Someone invited you to a project by accident, and then canceled the invite.

Ask the person who invited you if they want to resend the invite, or you can simply ignore it.

 

アクセス権エラー

もし"Sorry, you don’t have access error"という表示がでてきたら、原因は次のいずれかである可能性があります。

アカウントが複数ある

サインアップしたメールアドレスとは別のアドレスで、チームメイトが招待をした。

解決方法・・・・・

  • ログアウトする
  • 招待・通知を受け取ったのと同じメールアドレスで再ログインする

プロジェクト/タスク/タグが削除された

招待や通知を受け取ったあと、これらが削除された

アクセス権が変更された

招待や通知を受け取った後、プライベートとしてアクセス権が変更された

ブックマークが期限切れ

特定のタスクやプロジェクトのURLをお気に入りに入れてアクセスしようとしたが、すでに存在していない。

ブラウザで毎日Asanaにアクセスするには、特定のタスクやプロジェクトのURLよりも

 http://apps.asana.com をお気に入りに入れてください

招待がキャンセルされた

間違って招待され、招待がキャンセルされた。

招待を再送するようにその人に依頼するか、単純に招待を無視します。

 

 

PASSWORD

You create your Asana password at sign up. If you signed up with your Google Account, you do not have an Asana password, but you can make one by going through the “Forgot your password?” process described below.

Remember:

  • You cannot reset your password via mobile
  • Passwords are case sensitive
  • Make sure you are typing your Asana password and not your email password

If you’ve forgotten your password, or signed up with Google and wish to make one:

  • Click Forgot your password?
  • Enter your email address
  • Click Send Me Instructions
  • Make sure you are not logged in to any other Asana accounts on your computer
  • Check your email and follow the click here link.
  • Create a new password from Account Settings

If you have trouble:

 

パスワードについて

通常、Asanaへのサインアップ時にパスワードを作成しますが、Googleアカウントでサインアップした場合にはパスワードは作成していません。

その場合でも、次に説明するように"Forgot your password?"機能を使ってパスワードを作成できます。

次の注意点を忘れないように。

  • モバイルからパスワードをリセットすることはできない
  • パスワードは大文字と小文字を区別する
  • Asanaのパスワードであって、メールアカウントのパスワードではない

パスワードを忘れたか、Googleアカウントでサインアップしてパスワードを作成したい場合は次のように操作します

  • "Forgot your password?"をクリック
  • メールアドレスを入力
  • "Send me Instructions"をクリック
  • 他のAsanaアカウントでログイン中でないことを確認する
  • 送られてきたメールをチェックして、記載されたリンクをクリックする
  • "Account Settings"から新しいパスワードを作成する

問題があった場合

  • メールのリンクをクリックせず、コピペしてブラウザに貼り付けてみる
  • ブラウザのキャッシュ・クッキー・履歴を削除してみる
  • ブラウザをアップグレードする(ブラウザのヘルプを参照してください)
  • サポートされているブラウザを使用しているか確認する
  • ブラウザの拡張機能をOFFにする
  • もう一度最初から操作をしてみる

 

 

LOG OUT


To log out of Asana:

  • Click your name in the lower left corner
  • Select Log Out

 

ログアウト

Asanaからログアウトするには

  • 左領域のアカウント名をクリック
  • "Log Out"を選択

 

ACCOUNT DEACTIVATION

Only deactivate your individual Asana account if you no longer wish to use Asana.

Find your reason for deactivating below and follow the instructions in the “Solution” section.

 

アカウントを無効化する

Asanaを使わなくなった場合、個人アカウントを無効化できます

下記からその理由を探し、"Solution"の項目をみてください

 

I want to change the name of my Organization (example: acme.com -> Acme Co).

Solution: Any admin can change the Organization name; deactivating and signing up again will not affect your Organization’s name.

 

組織名を変更したい

管理者だけが組織名を変更できます。アカウントを無効化して再度登録しても組織名には影響せず、無意味です

 

I accidentally chose a business account, but I want a personal account.

Solution: In Asana, there is not a business account vs. a personal account setup - when we ask what you’re using Asana for, it is to help us direct you to create or join an Organization for business and aWorkspace for personal use. No need to deactivate. Read what to do next here.

 

ビジネスアカウントを選択してしまったが、個人アカウントにしたい

Asanaでは、ビジネスアカウントと個人アカウントの違いはありません。セットアップ時に選択する項目がありましたが、ビジネスとして組織に所属するか個人としてワークスペースを作るかなどの補助をするためなので、アカウントを無効化する必要はありません。どうすればいいかはこちらを参照してください。

 

 

I created an Organization for my business, but they already use a different one (or a Workspace).

Solution: Contact us and we’ll explain how to get your work data in one place.

 

ビジネスとして使うため組織を作成しましたが、使っていない(もしくはワークスペースを使っている)

Asanaチームに連絡してください。データを1箇所にまとめる方法を説明します。

 

 

I want to start over/start fresh.

Solution: Deactivating to start over usually causes problems. Just delete whole projects or Teamsinstead. You can also leave Workspaces you don’t want to use.

 

もう一度最初からやりなおしたい

やりなおすためにアカウントを無効化すると、問題が起こる場合があります。
代わりに、プロジェクト全体やチームを削除してください。
もしくは、使っていないワークスペースから離脱することでも可能です。

 

 

I have two accounts and I don’t want to use this one.

Solution: It is better to merge your accounts, so that all of your email addresses are on one account.

 

アカウントが2つあって、片方は使っていない

アカウントの統合をおすすめします。関連付けられたメールアドレスはひとつのアカウントに統合されます。

 

 

I signed up with the wrong email.

Solution: You can change the email associated with your Asana account from Account Settings.

 

間違ったメールアドレスでサインアップしてしまった

"Account Settings"で、Asanaアカウントに関連付けたメールアドレスの変更を行うことができます。

 

 

Something’s wrong with my account and I want a new one.

Solution: If you are having trouble using Asana, deactivation is not the answer. Contact us and we’ll troubleshoot.

 

何か動作がおかしいようなので新しいアカウントがほしい

問題があるようなら、アカウントの無効化はよい解決策ではありません。Asanaチームに連絡してください。問題解決にあたります。

 

 

I don’t see the Workspace or Organization I was invited to. I want to try again.

Solution: Check for Workspaces and Organizations you belong to in My Overview. It’s also possible that someone invited you using a different email address. Add all of your email addresses to your Asana account to account for that.

 

招待されたワークスペースや組織が表示されないので再度アカウント作成を試してみたい

"My Overview"で所属するワークスペースや組織を確認してください。間違ったメールアドレスで招待された可能性もあります。
その可能性を考慮して、Asanaアカウントにお使いのメールアドレスをすべて追加してみてください。

 

 

I don’t want to use Asana at all.

Solution: If you no longer wish to use your account, you can deactivate it. This action is irreversible.

To deactivate your account:

  • Remove all of the projects and tasks that you want deleted.
  • Click your name in the lower left corner of Asana
  • Select Account Settings
  • Select Account
  • Click Deactivate account…
  • Read the info on that menu
  • Click Deactivate

For complete deletion, please deactivate your account according to the steps above, contact us from the email address associated with your Asana account, and confirm the email address in the body of your email.

Do not delete a project or task that others may need access to. Deleting it for you deletes it foreveryone.

Once you deactivate your account, you will no longer have access to any data in the account. If you would like to use Asana in the future, you will need to sign up as a new user.

 

Deactivation deactivates your individual Asana account and not your shared Organizations and Workspaces.

もうAsanaを使うことがないため

もはやAsanaを使うことが無いという場合は、アカウントを無効化しましょう。ただし、アカウントを無効化すると再度有効化することはできません。

アカウントを無効化するには次のように操作してください

  • 不要なプロジェクトやタスクをすべて削除する
  • 左領域からアカウント名をクリック
  • "Account Settings"をクリック
  • "Account"をクリック
  • "Deactive Account・・・"をクリック
  • 説明をよく読む
  • "Deactive"をクリック

ヒント:他の人がアクセスする必要があるプロジェクトやタスクは削除しないでください。あなたが削除すると、全員に影響します。

一度アカウントを無効化すると、アカウントのでデータには二度とアクセスすることができません。将来またAsanaを使いたくなった場合は、新しいアカウントを作成する必要があります。

 

 

ASANA IN LANGUAGES OTHER THAN ENGLISH

Asana is currently available in English, but third-party applications can help you translate language in the app.

 

英語以外の言語で使いたい

今のところ英語のみ対応していますが、サードパーティ製のアプリケーションは翻訳に役立ちます。

 

 

FLUID ICON

If you are using Fluid for Machere is an Asana icon you can use.

 

MacでFluid機能を使いたい場合は、こちらにAsanaアイコンがあります。