How To Use Asana

プロジェクトマネジメント/タスク管理ソフト"Asana"の使い方メモ

FAQ

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2018年から、↑こちらのページでAsanaの日本語版情報の更新を行うことにしました。

 

 

オリジナルURL https://asana.com/guide/learn/basics/faq

よくある質問

 

FAQ

SHOULD I USE A WORKSPACE OR AN ORGANIZATION?

From your Asana account, you can create or join as many Organizations or Workspaces as make sense for you.

Use an Organization for your company’s projects if you have a company email address associated with a unique domain on your account. For example, if you’re using Asana at your work, Acme Co., you would create an acmeco.com Organization. Be sure to add your work email to your Asana account.

Use a Workspace if you are using Asana for personal goals and tasks, or for work if your company does not have a unique email domain.

Use both if you’re working in Asana at your company and you want to use Asana for outside interests, too.

 

FAQ よくある質問

ワークスペースか組織を使わなければいけませんか?

Asanaでは、いくつでも組織やワークスペースに所属したり作成したりできます。

会社独自のドメインのメールアドレスを持っていてアカウントに関連付けているなら、会社のプロジェクトとして組織機能を使うことができます。
たとえば、Acme社に所属して仕事でAsanaを使っている場合、Acme.comの組織を作成することができますので、会社のメールアドレスがアカウントに関連づいているか確認してください。

 

CAN I BELONG TO MULTIPLE ORGANIZATIONS FROM ONE ASANA ACCOUNT?

You can join or create as many Organizations as you have unique email domains associated with your account.

From your Asana account, you can join, create, or leave any number of Workspaces or Organizations. The key is to add all of your email addresses to your Asana account.

To learn how to create a new Organization, click here.

 

ひとつのAsanaアカウントで複数の組織に所属することができますか?

持っているドメインのメールの数だけ、組織に所属したり組織を作成したりできます。

いくつでもワークスペースや組織を作ったり所属したり離れたりできますが、それにはAsanaアカウントに関連付けられたメールアドレスがキーになります。

新しい組織を作る方法はこちらをクリックしてください

 

 

WHO CAN SEE MY WORKSPACES OR ORGANIZATIONS?

Only the Members of a given Workspace or Organization can see it in the left pane.

If you are a member of a Workspace called “Travel” that you made for yourself and you are also a Member of your work’s Organization, acmeco.com, no one in acmeco.com will see that you are a Member of Travel, unless they are also a Member of Travel.

 

私のワークスペースや組織を見ることができるメンバーは誰ですか?

権限があるメンバーのみ、左領域にワークスペースや組織が表示されます。

たとえば、あなたが自分で作った"Travel"ワークスペースのメンバーであり、"acme.com"社という組織に属している場合、acme.com社のメンバーであっても、"Travel"ワークスペースに所属していない限り、だれもあなたが"Travel"のメンバーだとはわかりません。

 

HOW MUCH DOES ASANA COST?

Asana is free for teams of up to 15 people. If you need more than 15 people or want premium features in a Workspace or Team, or you want to gain admin capabilities in your Organization along with increased Team Member limits, you have the option to upgrade. Pricing for upgrades can be found on our pricing page.

 

Asanaを使うにはどれぐらい費用がかかりますか?

15人までのチームならAsanaを無料で使うことができます。15人より多いか、ワークスペースや組織のプレミアム機能を使いたい、もしくはチームのメンバーが増えるに従って管理者機能が必要になってきたらアップグレードしましょう。
アップグレード費用はプライシングページに掲載しています。

 

SHOULD I UPGRADE MY ORGANIZATION OR MY TEAM?

Short Answer:

Upgrade your entire Organization if you want administrators for your company and premium features for all Teams.

Upgrade just one Team if you don’t need administrators or premium features for all Teams, but want to add more Organization Guests to that Team, want per-project permissions in that Team, or the option to hide that Team from other Organization Members.

Team upgrades are usually only the best option for teams in large companies. If you’re a smaller company you should usually purchase the Organization.

Details

 

アップグレードする必要があるかどうかわかりません

簡単に回答しますと、
会社の管理者権限が欲しいか全チームにプレミアム機能が必要なら"組織全体"をアップグレードします。
管理者機能や全チームのプレミアム機能は不要だけど、組織のゲストをチームに加えたかったりチーム内のプロジェクトごとのアクセス権が必要、もしくは他の組織のメンバーからチームを隠すオプションが必要なら、そのチームだけのアップグレードをします。

大企業のチームなら、チーム単体のアップグレードはたいていの場合最良の方法ですが、小規模な組織なら組織全体のアップグレードのほうが良い場合が多いでしょう。

 

 

Premium Teams in Free Organizations offer:

  • Premium Project Permissions within Teams - Share private projects with a smaller group inside your Team.
  • Private Teams within Organizations - Working on confidential material? Premium Team Members have the option to hide their Team name from the Team browser.
  • Unlimited Organization Guests - Add as many clients, vendors, contractors and other people from outside your company as you need, for free.
  • Priority Support - Premium plans get a dedicated Account Manager to help them use Asana, and jump to the front of the line for support.

 

無料アカウント内のプレミアムチームができること

チームのプレミアムプロジェクトの権限・・・チーム内の小規模グループでプロジェクトを共有できる

組織内のプライベートチーム・・・機密資料を扱っているなら、プレミアムチームのメンバーは、チームブラウザからチーム名を隠すオプションが利用できます。

組織のゲストが無制限・・・クライアント、ベンダー、請負業者など社外の人間を無料で無制限に追加できます。

優先サポート・・・Asanaの使い方をサポートするために、専用のアカウントマネージャを取得でき、優先的にサポートが受けられます。

 

 

In premium Organizations:

 

プレミアムプランの組織ができること

  • 組織内のどのチームも、プレミアムチームになります
  • 簡単に従業員やゲストを管理できる管理画面が提供されます
  • すべてのチームはプレミアムプロジェクトの権限を持ちます 
  • すべてのチームは、組織に公開したり完全に非表示にしたり招聘したメンバーだけに公開することができます
  • 組織ゲストは無制限に招待可能です
  • 管理者は定期的に組織の全データをエクスポートすることが出来ます

 

 

 

Administrator Benefits (premium Organizations only):

  • Change your Organization’s name
  • Central deprovisioning of Organization Members
  • Force Authentication via Google Accounts
  • Add/remove Admin status for Organization Members
  • Centralized Billing for all Teams - just pay in one place
  • See Last Activity of Organization Members
  • See a list of all Guests in the Organization

Anyone with a company email address who signs up for Asana will automatically be added to your Organization and you’ll need to pay for them in a premium Organization.

 

プレミアム組織の管理者だけができること

  • 組織名の変更
  • 組織メンバーのプロビジョニングの一元化
  • GoogleAcountを経由した強制的な認証
  • 組織メンバーに管理者権限を付与/削除すること
  • 請求の一元化 - まとめて支払い可能です
  • 組織メンバーの最後の活動状況を確認する
  • 組織のゲストを一覧する

会社のメールアドレス所持者がサインアップすると自動的に組織に加えられ、プレミアム組織としての支払いをしなければなりません。

 

 

HOW DO I SET TASKS TO AUTO-ASSIGN?

You cannot designate that tasks in a project or tag be auto-assigned to someone.

If you create tasks in the My Tasks list, however, they will automatically be assigned to you.

If you add tasks under someone’s name after sorting a project or tag by assignee, it assigns it to that person.

You can bulk assign a list of tasks after using multi-select, too.

Tab+M is the keyboard shortcut for “Assign to me.”

 

タスクの自動割り当てをするにはどうすればいいですか?

プロジェクトやタグ内のタスクを誰かに自動的に割り当てるようにすることはできません。

"MyTasks"リスト内で作成したタスクについては、自動的に自分のタスクとして割り当てられます

プロジェクトかタグ、もしくは割り当て者順にタスクを並べ替えて、誰かの名前の下にタスクを追加するとタスクはそのメンバーに自動的に割り当てられます。

タスクを複数選択して、まとめて割り当てることもできます。

Tab+Mはタスクを自分に割り当てるショートカットです(要IMEの半角モード)

 

WHAT HAPPENS TO SOMEONE’S TASKS IF THEY LEAVE THE COMPANY?

It will no longer be possible to view the tasks and projects that the former employee held as private.

All public tasks and projects remain in the Workspace or Organization.

Comments the former employee made on tasks will still be visible, but their profile photo will be gone and their name will not be clickable.

Note: You can remove a former employee from your company’s Workspace or Organization so that they no longer see it in the left pane of their Asana account and no longer have access to its projects and tasks.

 

会社を離れた社員がいた場合、彼らの担当していたタスクはどうなりますか?

元社員がプライベートにしていたタスクやプロジェクトは見ることができなくなります。

すべての公開タスクや公開プロジェクトはワークスペースや組織に残っていますので確認することができます。

元社員がタスクに記入したコメントはそのまま残りますが、元社員のプロフィール写真は消え、社員名はクリックできなくなります。

(注)ワークスペースや組織から元社員を削除できますが、そうすると彼らのAsanaアカウントの左領域にはワークスペースや組織は表示されなくなり、それらのプロジェクトにはアクセスできなくなります。

 

WHAT DO I DO WHEN I LEAVE MY COMPANY?

  1. Add a non-company-affiliated email address to your account so that you do not lose access to Asana.

  2. Reassign your tasks to people who should take over your work. Use multi-select to make this faster.

  3. If you are the billing owner for a premium OrganizationTeam, or Workspace, reassign that responsibility.

  4. If you are the admin for a premium Organization, make sure there are other admins.

  5. Consider deleting your private tasks or making them public.

  6. Leave your company’s Organization or Workspace. For the former, it is likely an admin willdeprovision you.

 

会社やめた時、Asanaアカウントに関してしなければならないことはありますか?

  1.  Asanaにアクセス出来ない事態を防ぐ為、会社とは無関係のアドレスをAsanaに追加します。
  2. あなたの仕事を引き継ぐ人にタスクを割り当て直します。タスクを複数選択すると素早く行えます。
  3. プレミアム組織、チーム、ワークスペースの支払い担当者であれば、他の人に役目を割り当て直します。
  4. プレミアム組織の管理者であれば、他の管理者がいることを確認します。
  5. プライベートのタスクを削除するか公開にするか、判断します。
  6. 組織もしくはワークスペースをやめます。組織に属していたのであれば、管理者があなたをプロビジョニング解除することもあります。

 

 

WHAT IF I ACCIDENTALLY DELETE SOMETHING?

Projects

The person who deleted the project should have received an email containing the Project ID along with instructions to recover it automatically. If this is not working, please have them contact us and provide the Project ID.

If you are the person who deleted the project and you did not receive a recovery email, please let us know the exact name of the Workspace or Organization where the project lived. Please also provide the URL of any task that was in the project - you can likely find this in an old email notification for the task 

.ケース別・間違って削除してしまった場合

プロジェクトを削除してしまった

プロジェクトを削除した場合、削除した人宛にメールが送られてきます。そのメールはプロジェクトを元に戻すためのプロジェクトIDを含めたリンクが含まれています。
もしリンクをクリックしても元に戻らない場合は、プロジェクトIDを添えてお問い合わせください。

プロジェクトを削除した後にメールが来ない場合、 プロジェクトがあったワークスペースか組織の正確な名前を添えてお問い合わせください。
また、古いメール通知などからそのプロジェクト内のタスク(なんでも構いません)のURLがわかれば、それも合わせて教えてください。

 

 

Tasks and Subtasks

First, try to find it in Search - maybe it’s still active or archived.

If it’s definitely deleted, check Deleted Tasks view or ask the person who accidentally deleted it to check.

If still no luck, contact us.

 

タスクもしくはサブタスクを削除してください

まず、検索して探してみましょう。もしかするとまだ存在するかもしれません。

間違いなく削除されているなら、"Deleted Tasksビュー"を表示するか、間違って完了のチェックを入れた人がいないか尋ねて回りましょう。

それでもダメなら、連絡してください。

 

 

HOW DO I START FRESH WITH A PERSONAL ACCOUNT INSTEAD OF A BUSINESS ACCOUNT?

In Asana, an account is just an account. Your account belongs to you. When you sign up for Asana, you create an individual account for yourself that is associated with your name, your email address(es), and your photo (if you upload one). There is no option at any stage of setup to choose a business or personal account - they are all the same.

One option you do have at setup is to designate whether or not you’re planning to use Asana for work. If you are, we direct you to start with an Organization, rather than a Workspace.

Once an Organization exists for your email domain, no matter who created it, anyone with a company email may join it and you should not delete it. Deactivating your account will not delete the Organization.

If you decide you would rather start with a Workspace instead of an Organization - no problem. Do not deactivate your account. You can simply leave the Organization and create a Workspace. Deactivating your account will not affect any Organizations or Workspaces you belong to. If you sign back up, you will find yourself back in the Organization, since Organizations are tied to company email domains and, if we see you have a domain that matches, we’ll automatically put you in the Organization.

You cannot leave an Organization unless you add a non-Organization affiliated email address to your account.

From your Asana account, you can create, join, or leave multiple Organizations and Workspaces. You can navigate between them from My Overview.

 

ビジネスアカウントの代わりにパーソナルアカウントを新たに始めるにはどうすればいいですか?

Asanaでは、アカウントはアカウントで何ら違いはありません。
アカウントはあなた自身のものです。
Asanaにサインアップする際には個人としてアカウントを作成し、アカウントはあなたの名前、メールアドレス、プロフィール写真と関連付いています。サインアップのどの段階でもビジネスorパーソナルアカウントかのオプションはありません。

セットアップ時にひとつだけ指定しなければならないオプションがあり、それはAsanaを仕事で使うかどうかです。もし使うなら直接"組織"からスタートし、そうでないならワークスペースからになります。

登録したメールアドレスに組織のドメインがあった場合、だれが作成したかにかかわらずそのメールアドレス所有者はだれでも参加することができるので、そのメールアドレスは削除すべきではありません。アカウントを無効にするのは組織を削除するということではありません。

もし組織の代わりにワークスペースを使って始めることにしたのなら、それで何も問題はないので、アカウントを無効にしなくても構いません。ただ単に組織をやめてワークスペースを作成すればいいだけです。

アカウントを無効化しても、所属する組織やワークスペースにはなにも影響しません。

組織名はドメインと関連しているので、登録のメールアドレスが合致するのであれば、サインバックアップしたとき自動的に組織内に自分のアカウント名が表示されます。

アカウントに組織のものではないメールアドレスを追加しない限り、その組織をやめることはできません。

組織はいくつでも作成したり所属したりやめたりすることが可能で、”MyOverview”から組織間を移動することができます。

HOW DO I CHANGE THE NAME OF AN ORGANIZATION?

If you are in a free Organization, your Organization name will be the same as the email domain for your work email. For example, if your company is called “Acme Co” and your work email address is “acme.co,” then the Asana Organization for your company will be named “acme.co.”

Administrators in premium Organizations have the option to change the Organization name.

 

組織名を変更するにはどうすればいいですか?

無料プランの組織の場合、メールアドレスのドメイン名と同じになります。
たとえば、”Acme Co”と呼ばれていてドメインが”acme.co”なら、Asanaでの組織名は”acme.co”になります。

プレミアムプランの組織の管理者なら組織名を変更することが可能です。

 

HOW DO I DELETE AN ORGANIZATION?

Organizations are shared. People can create private tasks and projects inside Organizations that you may not know about. Therefore, there is no “delete everything” button.

Instead, you can do the following:

Organizations are how companies exist in Asana. If even one person from the company joins Asana and uses their work email, we make an Organization. If you do all of the above and leave the Organization empty, someone new signing up for Asana with their company email address will be auto-joined to the Organization that you left. If you would instead like them to make a brand new Organization for the company email domain when they join, contact us and we’ll remove the company email address from our system, freeing it up for a new Organization in the future.

Deleting an Organization in favor of a Workspace is not advisable - we will eventually only offer Organizations. Also, deleting an Organization to “start fresh” is unnecessary, since you can simply remove the content from the Organization.

 

 

組織を削除するにはどうすればいいですか?

組織はユーザーの共有物です。参加者は組織ないにプライベートなタスクやプロジェクトを作ることができ、そのことは他の人にはわかりません。そのため、”すべて削除”ボタンというのはありません。

その代わりに次のようなことが可能です。

  • タスクを削除する
  • プロジェクトを削除する
  • チームを削除する
  • 参加者を削除する
  • 自分自身を削除する

 ”組織”とは、会社をAsanaの中に具現化する方法です。
会社から一人だけでもAsanaにメールアドレスを登録して利用するなら、それは”組織”となります。

あなたが上記をすべて行い、空になった組織をやめたとします。
その後、だれかが同じドメインのメールアドレスでAsanaにサインアップすると、自動的にあなたがやめた”組織”に所属することになります。

もしそのような状態にせず、会社のドメインのアドレスでサインアップした時に新しい”組織”にしたい場合は、Asanaの開発者に連絡してください。

その会社のメールアドレスをシステムから削除し、将来あたらしい”組織”が作れるように開放します。

ヒント:ワークスペースのほうが良さそうに思、組織を削除することは望ましくありません - 結局、”組織”に変わるだけだからです。
また、最初からやり直したくなって組織を削除することも無意味です。単に組織からコンテンツを削除すれば済むだけだからです。